CEO’lar bu yıl geçmişe göre çok daha ihtiyatlı

Hemen hemen tüm CEO’lar ekonomik büyümenin gidişatına daha ihtiyatlı yaklaşıyor. ABD büyüme için kilit hedef pazar olmaya devam ederken Çin’le arası kapanıyor . Ticaret savaşları, uygulanacak politikalara ilişkin belirsizlikler, jeopolitik gelişmeler ve yeteneklere erişimdeki sorunlar küresel ekonominin ve büyümenin gücünü etkiliyor. Bu nedenle Türkiye’nin büyüme hedeflerine ulaşabilmesi için gelişen piyasalar içinde olumlu ayrışabileceği özelliklerini süratle öne çıkarması gerekiyor.

CEO’lar bu yıl geçmişe göre çok daha ihtiyatlı
  • 23 Ocak 2019, Çarşamba 19:00

PwC’nin her yıl olduğu gibi Davos, Dünya Ekonomik Forumu Yıllık Toplantısı’nda açıkladığı 22. Küresel CEO Araştırması’na göre, geçtiğimiz yıl pek çok endişe unsuruna rağmen büyüme konusunda oldukça iyimser olan küresel CEO’lar bu yıl yavaşlama trendine giren global ekonomi görünümüne istinaden daha ihtiyatlı bir duruş sergilediler. İş dünyasının liderlerinin yaklaşık 0’u gelecek 12 ayda küresel ekonomik büyümenin azalacağını düşünüyor - geçen sene %5 olan bu oranın yaklaşık altı kat artması karamsarlıkta önemli bir artışa işaret ediyor. Bu oran geçen yıl küresel ekonomik beklentiler ile ilgili )’dan W’ye rekor yükseliş gösteren iyimserlik ile keskin bir tezat oluşturuyor.
Ekonomide yavaşlama öngören CEO’ların oranı yükselmekle birlikte, CEO’ların tümüyle karamsar olmadığı görülüyor.  2018’deki W oranına göre önemli bir düşüş gösterse de, CEO’ların B’si hala ekonomik durumun iyileşmesini bekliyor.
PwC Türkiye Başkanı Halûk Yalçın, araştırmanın sonuçlarıyla ilgili olarak şunları söyledi: “22. Küresel CEO Araştırması bize; dünya genelindeki popülist yaklaşım ve ticaret savaşları gibi gelişmeler karşısında küresel CEO’ların bu yıl çok daha temkinli bir duruş sergileyeceklerini işaret ediyor.  CEO’lar artık terör – iklim değişikliği gibi temel tehditlerden ziyade büyümenin önünde aşırı regülasyon, politika belirsizliği, yeteneğe erişim gibi konuları daha önemli engeller olarak algılamaya başladılar. Türkiye’deki CEO’lar geçen yıldan itibaren ortaya koydukları daha ihtiyatlı yaklaşımda dünya genelindeki diğer CEO’larla paralel olarak bu yıl çok daha temkinli bir bakış açısına sahip görünüyorlar.
Bu çerçevede sermaye çekme ihtiyacı olan bir gelişen piyasa olan Türkiye’de dünden çok daha fazla çalışmalı ve gittikçe daha ürkek davranmaya eğilimli sermayeyi çekebilmek için olumlu ayrışabileceğimiz özeliklerimizi hızla öne çıkarmalıyız.”
CEO iyimserliğindeki düşüş şirketlerinin ülke sınırlarının ötesine yönelik büyüme planlarını da olumsuz etkiledi.  2018’deki F oranına göre önemli bir düşüş olsa da ABD, bu yıl ' oranı ile büyüme için lider pazar konumunu az farkla koruyor.  İkinci en çekici pazar olan Çin’in popülaritesi de 2018’de 3 iken 2019’da yavaşlayarak $’e geriledi. Bu yıl listenin parlayan yıldızı ise devam eden Brexit belirsizliğinden olumsuz yönde etkilenen İngiltere’ye yetişen Hindistan.
Araştırmadan bazı ilginç sonuçlar…

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık